@article{oai:shohoku.repo.nii.ac.jp:00000701, author = {鈴木, 弘充 and Suzuki, Hiromitsu}, issue = {30}, month = {Mar}, note = {小学校通常学級での1 年間の巡回相談の内容を分析し、巡回相談を実施する上での留意点や課題について検討した。その結果、現状の実施方法の中では、相談員がそれぞれの分野の専門家として、教育の専門家とは別の視点から、児童や保護者の理解や関わり方について助言することが有効であると思われた。, The purpose of this paper is to investigate the problems of itinerant consultation in inclusive elementary schools. Under the present circumstances, we will find it effective for the consultants to give some advice to understand children and their parents or how to make some relationship with them. The point is that this advice should not be made from the viewpoint of the educationist, but that of an expert in other study fields., 2, KJ00005656279}, pages = {15--20}, title = {ショウガッコウ フツウガッキュウ ニ オケル ジュンカイ ソウダン ノ カダイ}, year = {2009}, yomi = {スズキ, ヒロミツ} }