@article{oai:shohoku.repo.nii.ac.jp:00000718, author = {OZAO, Riko and 小棹, 理子 and 関, 祐太郎 and OZAO, Riko and 小棹, 理子 and Seki, Yutaro}, issue = {31}, month = {Mar}, note = {テキストデータを対象とするテキストマイニング手法を用いて、本学のオープンキャンパス来場者(高校生)に対するアンケート調査の回答部分のうちの感想・コメントなど、自由記述部分の分析を行った。昨年同様に、6月と7月の来場者データを対象とし、分析結果の年次変化を検討した。6 月と7 月では来場者の進学意思の決定度合いが異なることと、学科ごとに印象が違うことは昨年と同じ傾向が認められた。また、効果的なイベントなどを抽出するのに本手法が有効であることが示唆された。, Text data mining was applied to text data obtained as comments from the response to the questionnaires given to open campus participants. The analyzed results were compared with those obtained last year. Surprisingly, the results showed tendencies similar to those of the last year; the ratio of the potential applicants change from June to July, and the every department left its own impression on the high school students., 6, KJ00006545719}, pages = {63--78}, title = {オープン キャンパス アンケート データ ノ テキスト マイニング}, year = {2010}, yomi = {オザオ, リコ and セキ, ユウタロウ and オザオ, リコ} }