@article{oai:shohoku.repo.nii.ac.jp:00000725, author = {OZAO, Riko and 小棹, 理子 and OZAO, Riko and 小棹, 理子}, issue = {32}, month = {Mar}, note = {湘北短大型入学前教育科目を確立するにあたり、本学の教育内容やカリキュラム検討の参考とするため、米国東海岸の高等教育機関等で教育事例の視察研修を行った。キャリア教育の観点からも重要な高校-短大-大学の接続性に重点をおいた。本稿では、コミュニティカレッジの特徴、ブレンデッドラーニングの効果、高校との連携、リベラルアーツ科目の位置づけなどに関して得られた知見を報告する。, Remedia1 Education had played an important role in US college education until 2004. However, from economical reasons and from the viewpoint of retaining academic standards in post-secondary education, the role of developing the minimum skills necessary for the functional participation in democratic society and economy has been given to first year experience classes and to liberal arts education in colleges. Instruction method using ICT also helps students to provide knowledge and skills necessary to succeed in university., 1, KJ00007972499}, pages = {1--21}, title = {ベイコク カレッジ ジジョウ : ニュウガクマエ キョウイク ノ カンテン カラ}, year = {2011}, yomi = {オザオ, リコ and オザオ, リコ} }