@article{oai:shohoku.repo.nii.ac.jp:00000748, author = {越川, 靖子 and Koshikawa, Yasuko}, issue = {33}, month = {Mar}, note = {広告記憶の重要性は長く言われ続け、研究者だけでなく実務者にとっても大きな関心ごとである。脳というブラックボックスが関係しているため、マーケティングだけでなく幅広く様々な分野で研究が行われ、それをまた他分野が取り入れるということを繰り返して発展してきている。しかし、学際的であるがゆえに雑多な研究となっており、かつ、分野内での流行り廃りに伴って、中途半端なままで終わっているものもある。本研究は欧米の記憶研究をレビューし、研究の系譜や用語の整理を行うことを目的とする。, On the effects of Advertising, it's said that memory is so important thing. For that, many researchers of various areas and persons with a head for business take a great interest in it. Because we don't understand the memory system well, they only repeat the similar experiments in various fields, and it develops gradually.Interdisciplinary study is mainstream in this field, the vogue is intense, so there are many things which are over halfway. The purpose of this study is to rearrange the current of advertising memory studies and technical terms., 8, KJ00008624979}, pages = {125--146}, title = {オウベイ ニ オケル コウコク キオク ケンキュウ ノ ケイフ - ケンキュウ ノ テンカイ ト ガクサイ ケンキュウ ノ セイリ -}, year = {2012}, yomi = {コシカワ, ヤスコ} }