@article{oai:shohoku.repo.nii.ac.jp:00000804, author = {山形, 俊之 and Yamagata, Toshiyuki}, issue = {36}, month = {Mar}, note = {本学では活発な課外活動が展開されており、そこに参加する学生の指導は本学教職員の大きな役割の一つである。本論では、学友会国際交流委員会の活動における学生指導を紹介する。学生の成長を企図して1 年間を5つの期間に分け、各時期に実施される国際交流活動を詳述しながら、各企画における学生指導の焦点を明確にし、学生を成長させるビジョンについて言及したい。さらに国際交流委員会学生指導における顧問の役割と学生とのかかわり方について考えたい。, Shohoku students carry out a lot of nergetic activities on campus. Coaching students is one of the big duties of teachers who take care of a committee or a club. In this paper, we divide a year into five periods andintroduce how to coach International Exchange Committee (IEC) students in various activities held in each period. We will describe how students develop as mature persons through these activities. Also we will consider the role of teachers: how we should take an active role in coaching, and how we should energetically involve ourselves in the students' activities., 9, KJ00009880480}, pages = {93--119}, title = {コクサイ コウリュウ イインカイ ガクセイ シドウ 2 キョウイク フィシリテーション ノ ジッセン ト コモン ノ ヤクワリ}, year = {2015}, yomi = {ヤマガタ, トシユキ} }