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  1. 湘北紀要
  2. 第36号

「ステークホルダーアプローチ」に基づく夜行列車活性化への一試案

https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/803
https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/803
0769da96-5885-44ab-af3c-9d13e48b5139
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009880439.pdf KJ00009880439.pdf (2.8 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-11-08
タイトル
タイトル 「ステークホルダーアプローチ」に基づく夜行列車活性化への一試案
タイトル
タイトル A Way for Activating Overnight Trains in Japan based on "Stakeholder Approach"
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ステークホルダーアプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本貨物鉄道
キーワード
主題Scheme Other
主題 車両保有会社
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 stakeholder approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan Freight Railway Company
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 train car holding company
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116727
論文名よみ
タイトル ステークホルダーアプローチ ニ モトヅク ヤコウ レッシャ カッセイカ ヘノ イチコウサツ
著者 大塚, 良治

× 大塚, 良治

大塚, 良治

ja-Kana オオツカ, リョウジ

Search repository
Otsuka, Ryoji

× Otsuka, Ryoji

en Otsuka, Ryoji

Search repository
著者所属(日)
湘北短期大学
著者所属(英)
en
Shohoku College
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 日本国有鉄道(国鉄)の分割民営化後、JR 会社間の経営格差は拡大し、地方交通線問題は深刻さを増すとともに、夜行列車の衰退を招いた。国鉄分割民営化後、JR グループは資本関係のない別個の法人となり、会社間をまたがる直通列車について、JR 会社間の運行調整を必要とするようになった。この調整のために、追加コストが発生することとなった。本論は、夜行列車の収支試算を行った上で、「ステークホルダーアプローチ」に基づいて夜行列車の活性化を図る方法を提示する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 After privatization and separation of JNR, differences of management vitality among JR companies widened,problems of the regional networks became more serious , and overnight trains declined.And since privatization and separation of JNR, all JR group are individual private companies and haveno capital ties between each other, then about direct communication trains across above two JR companies, JR companies need to coordinate their train operation time schedules. This coordination produces additional cost.This paper calculates revenue and expense of overnight trains and provide a way for activating overnight trains based on "Stakeholder Approach".
書誌情報 号 36, p. 81-91, 発行日 2015-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009880439
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Ver.1 2023-05-15 11:06:26.592052
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