Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-11-08 |
タイトル |
|
|
タイトル |
保育士養成課程における実習での音楽実技についての考察 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Consideration about the music practical skill in the training in a childcare worker training course |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育実習 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
保育実習 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
音楽実技 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
practice teaching |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
childcare training |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
music practical skill |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00116727 |
論文名よみ |
|
|
タイトル |
ホイクシ ヨウセイ カテイ ニオケル ジッシュウ デノ オンガク ニツイテ ノ コウサツ |
著者 |
大野, 惠美
Ohno, Megumi
|
著者所属(日) |
|
|
|
湘北短期大学保育学科 |
抄録(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
教育実習と保育実習では、学生に求められている音楽実技に大きな差がある。教育実習では多くの学生に、実習の為の課題が出されている。このことから実習までに学生が行う練習量は充実している。保育実習では課題が出される学生は3 割に留まり、実習の為の練習量は激減し、保育所での音楽活動を軽視する傾向が見られる。自主的に練習を行う為の動機付けが今後の課題である。 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The music practical skill for which a student is asked by practice teaching and Childcare training has a big difference. A subject is taken out with practice teaching by many students. The amount of practice of the student to training is Substantial. The student by whom a subject is taken out with child training is 30 percent. The amount ofpractice decreases sharply from this. Motive attachiment of practice independently is a future subject. |
書誌情報 |
号 35,
p. 53-65,
発行日 2014-03-31
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
6 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00009183779 |