WEKO3
アイテム
インテリアデザイン教育の企画・実践におけるプロセスと考察
https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/955
https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/95515a7c605-d0f9-4145-856d-905ea16b1277
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
shohoku41_13.pdf (6.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インテリアデザイン教育の企画・実践におけるプロセスと考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Process and consideration in planning and practice of interior design education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インテリアデザイン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクティブラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実践的プロジェクト学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 可視化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教室 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 図書館 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interior design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | active learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | practical project learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | visualize | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | classroom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | library | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
前田, 久美子
× 前田, 久美子× 佐藤, 美保子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、2 年間2名の非常勤講師がインテリアデザイン教育を本学129 教室と図書館においてクリスマスディスプレイをテーマに、プロジェクト学習として取り組み考察している。その結果、実践的な学習であるアクティブラーニングが学習活動の意欲やコミュニケーション能力の発達に効果をもたらすと考えられた。今後のインテリアデザイン教育の授業運営と研究について、継続的に考察することとする。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, two part-time teachers study interior design education as a practical project on the theme of Christmas display in the classroom 129 and the library at the university. Learning development is based on active learning, and incorporates a learning process that visualizes learning connected to society with the PDCA cycle. We will continue to study the development of lessons and the results of leaning that will expand the willingness to acquire advanced specialized knowledge and individual diversity and lead to the development of sociality. | |||||
書誌情報 |
湘北紀要 en : Journal of Shohoku College 号 41, p. 147-161, 発行日 2020-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 湘北短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0385-9096 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00116727 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |