WEKO3
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オウベイ ニ オケル コウコク キオク ケンキュウ ノ ケイフ - ケンキュウ ノ テンカイ ト ガクサイ ケンキュウ ノ セイリ -
https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/748
https://shohoku.repo.nii.ac.jp/records/7482809aa7a-d289-49c3-ba3b-d6d52c61a8fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00008624979.pdf (1.7 MB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2016-11-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 欧米における広告記憶研究の系譜 - 研究の展開と学際研究の整理 - | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | On the Current of Advertising Memory Studies in Europe and the United States - The Development of Advertising Memory Studies and the Rearrangement of Interdisciplinary Studies - | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 記憶 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | dual coding theory | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00116727 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | オウベイ ニ オケル コウコク キオク ケンキュウ ノ ケイフ - ケンキュウ ノ テンカイ ト ガクサイ ケンキュウ ノ セイリ - | |||||
著者 |
越川, 靖子
× 越川, 靖子× Koshikawa, Yasuko |
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著者所属(日) | ||||||
湘北短期大学総合ビジネス学科 | ||||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 広告記憶の重要性は長く言われ続け、研究者だけでなく実務者にとっても大きな関心ごとである。脳というブラックボックスが関係しているため、マーケティングだけでなく幅広く様々な分野で研究が行われ、それをまた他分野が取り入れるということを繰り返して発展してきている。しかし、学際的であるがゆえに雑多な研究となっており、かつ、分野内での流行り廃りに伴って、中途半端なままで終わっているものもある。本研究は欧米の記憶研究をレビューし、研究の系譜や用語の整理を行うことを目的とする。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | On the effects of Advertising, it's said that memory is so important thing. For that, many researchers of various areas and persons with a head for business take a great interest in it. Because we don't understand the memory system well, they only repeat the similar experiments in various fields, and it develops gradually.Interdisciplinary study is mainstream in this field, the vogue is intense, so there are many things which are over halfway. The purpose of this study is to rearrange the current of advertising memory studies and technical terms. | |||||
書誌情報 | 号 33, p. 125-146, 発行日 2012-03-31 | |||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00008624979 |